أخبار

تفاوت بین چراغ های چشم انداز و چراغ های معمولی خیابان چیست؟

تاريخ تحديث:28-07-2020
نبذة مختصرة:

امروزه در ساخت و سازهای شهری لامپ های خیابانی و انواع ل […]

امروزه در ساخت و سازهای شهری لامپ های خیابانی و انواع لامپ های چشم انداز در همه جا دیده می شود اگرچه هر دو عملکرد روشنایی یکسانی دارند اما تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد.
1. ارتفاع معمولی چراغ های خیابانی 6-12 متر و بعضی از چراغ های خیابانی 6-20 متر ارتفاع دارند. اما ارتفاع کلی چراغ چشم انداز 3-6 متر است ، زیرا نور چشم انداز یک چراغ زینتی است ، نیازی به خیلی زیاد نیست ، هرچه تولید بیشتر باشد ، مصرف مواد بیشتر باشد ، هزینه بالاتری نیز دارد.
2. قدرت روشنایی مختلف
قدرت روشنایی لامپهای خیابانی به طور کلی نسبتاً زیاد است و در دامنه 250-400W است و باید با توجه به عرض جاده ، درختان اطراف ، ارتفاع قطب نوری و اینکه آیا بر ساکنان اطراف تأثیر می گذارد ، در نظر گرفته شود.
قدرت روشنایی چراغ های منظره نسبتاً کم است ، به طور کلی 80-150W ، و ممکن است حتی کوچکتر باشد. از آنجا که لامپ منظره دارای عملکرد اساسی روشنایی است ، بیشترین کارکرد آن تزئین بیشتر است. قدرت منبع نور آن می تواند شکل کلی لامپ را منعکس کند ، و روشنایی به میزان زیادی نیاز ندارد.
3. مکانهای مختلف برنامه
لامپ های خیابانی معمولاً در معابر اصلی شهری یا روستایی ، جاده های فرعی ، میادین شهری ، مناطق مسکونی و سایر مناطق استفاده می شود و نیاز به روشنایی زیاد است.
چراغ های منظره به طور کلی در مناطق جداگانه مانند پارک ها ، باغ ها ، مناطق مسکونی پرنشاط ، خیابان های پیاده رو تجاری و میادین تفریحی نصب می شوند. چراغ های چشم انداز نیز در بسیاری از جاذبه های گردشگری ظاهر می شود.
4- کارکردهای مختلف
کارکرد اصلی چراغ های جاده تأمین روشنایی برای عابران پیاده و وسایل نقلیه است. اما چراغ های منظره فقط برای تزئین محیط اطراف و ایجاد جو به نورپردازی اساسی ، عمدتاً برای مصارف زینتی نیاز دارند.
انواع لامپهای خیابانی انواع مختلفی وجود ندارد ، به طور کلی فقط تعداد کمی از آنها. با این حال ، انواع چراغ چشم انداز وجود دارد و شکل آنها بی نظیر است. با توجه به محیط اطراف و نیازهای خاص قابل تنظیم است.

0